Як наймають персонал? Що таке аутстаффінг?

03.09.2021 18:39

Співробітник не вийшов на роботу і відключив телефон.

Ось чому це не буде проблемою для бізнесу.

Запуск нового проекту - будь то франшиза, відкриття нової торгової точки або нового напряму в бізнесі - завжди стрес. У такі періоди вчишся працювати в режимі підвищеної стресостійкості і багатозадачності: пошук місця, постачальників, налаштування обладнання і так далі.

А як же персонал? Це окрема складна задача, яку часто залишаєш на потім.

 

Як наймають персонал?

Коли настає час "Х", то виявляється, що бажаючих не так вже й багато або всі не те, що потрібно. Доводиться брати більш-менш підходящого співробітника, щоб закрити «кадрову дірку».

Наприклад, ви відкриваєте кав'ярню і вам потрібні три бармена, два офіціанти, можливо кондитер, адміністратор. Приблизно шість - вісім співробітників.

Згідно із законом України власник бізнесу не може допустити до роботи співробітника без оформлення. Варіанти «я тільки прийшов на стажування», «я ось півгодини як працюю», «я заміняю співробітника" не задовольнять перевіряючі органи.

А штраф за неоформленого співробітника - від 60 тис. грн за кожного - стає цілком реальною проблемою, яку потрібно вирішувати.

 

Що таке аутстаффінг?

Тому аутстаффінг (оренда фахівця, який працює в компанії-підрядника, для роботи на проекті в компанії-замовника) може стати для вас відмінним рішенням цієї проблеми.

 

Схема така:

  1. Ви знаходите потрібного співробітника.
  2. Берете його на роботу.
  3. Подаєте документи на оформлення співробітника в компанію-провайдер. Співробітник практично відразу може приступати до своєї роботи.

Але тут настає перспектива нової проблеми. Припустимо, ваша кав'ярня працює вже пару тижнів. І в один прекрасний день бармен з офіціантом просто не приходять на роботу. Їхні телефони відключені, і з'ясувати причину відсутності не виходить.

Але і цю проблему бере на себе ваш партнер по аутстафінгу. Ви просто повідомляєте, що співробітник уже не працює, і приймаєте нового. При цьому важливий момент - ви не платите за звільненого співробітника повний місячний тариф.

Порівняйте: якщо у вас співробітник в штаті, то єдиний соціальний внесок ви оплачуєте за нього наперед і в повному обсязі. Навіть якщо він відпрацював один день.

Використовуючи проект «Аутстаффінг» ви оплачуєте фактично одну вакансію. При цьому по ній може працювати два співробітника - по півмісяця кожен. Однак не варто сприймати аутстафінг як панацею або чарівну таблетку від усіх проблем з персоналом.

 

Чому аутстаффінг може не підійти?

Як показує досвід, така форма оформлення може вплинути на лояльність співробітника і його подальшу продуктивність. Співробітник на аутстафінг може відчувати себе «якимсь не таким», якщо є частина персоналу, яка працює в штаті (in staff).

Відповідно, мотивація такого співробітника може наближатись до нуля. Особливо якщо для штатних співробітників у вас передбачені якісь «плюшки» у вигляді додаткової нематеріальної мотивації.

Наша порада: не діліть співробітників на «наших» і «не наших». Нехай їх поділ буде тільки юридично по документам.

При цьому всі ваші додаткові бонуси для персоналу повинні бути в повній мірі доступні всьому колективу, незалежно від способу оформлення.

Важливо: всі додаткові переваги для персоналу на аутстафінгу повинні бути оформлені документально через аутстаффінгову компанію. Інакше це може стати приводом для контролюючих органів визнати приховані трудові відносини між вами і позаштатними співробітниками.

Для власника бізнесу також існує ризик, що позаштатний персонал може не так чітко дотримуватися трудової дисципліни, зберігати комерційну таємницю і нести матеріальну відповідальність.

Ці питання вирішуються виключно через складання спеціальних договорів з персоналом. Але цей момент потрібно контролювати ще на початку роботи з компанією-провайдером.

Так що якщо ви зараз на шляху відкриття нового бізнесу, то розгляньте різні можливості оптимізації і перерозподілу завдань. Віддайте ведення питання персоналу на аутстаффінг. Провайдерів, готових реалізувати для вас такий проект, більш ніж достатньо.

Коментарі

Напишіть свій коментар
Ваше ім'я
E-mail (не буде опублікований)
Посада і назва компанії
Текст